Interview overzicht
2 augustus 2019
•
0 Comment
Hieronder het interviewoverzicht van editie 2019:
- Rick van Velthuysen: ‘Te gek dat je op iedere plek een podcast kunt maken’
- Eugene de Munck (Soul Radio): ‘De techniek is allang niet meer de grootste uitdaging’
- Marco Raaphorst: ‘Er zijn vele podcastmakers die totaal anders denken dan radiomakers’
- Ger Jochems over de ‘Hallo Hier Hilversum’-podcast
- Jan Roos: ‘Internet is een van de weinige plekken waar de mainstream media geen vat op heeft.’
- Roderick Veelo (TPO Podcast): ‘Ik was zó overdonderd was we hem kregen!’
- Richard van de Crommert: ‘Al jaren wilde ik een podcast over het Songfestival maken’
- Radiocoach Pierre Papa: ‘Podcasts en streaming radio gaan steeds meer naar elkaar toe groeien’
- Max Moszkowicz: ‘De podcast geeft me heel veel vrijheid’
- Ruud de Wild: ‘Podcasts maken is een verlengstuk van radio’
- Wielrennerpodcast ‘Kop over Kop’ wil met commentatoren en specialisten het verschil maken
- Makkelijk Praten-podcast laat jonge wetenschappers aan het woord
- Elger van der Wel: ‘Bij podcasters zie je dat de achtergrond van mensen veel diverser is dan bij radiomakers.’
- GVP wil beste kinderliteratuur onder de aandacht brengen
- Koen Maas: ‘Ik denk dat radio en podcasts goed naast elkaar kunnen bestaan´
- Rico Brouwer (Potkaars) wil opensource en onafhankelijk podcastplatform
- Hajo Magré: “De luistertijd van mensen zal meer versnipperd raken”
- Amer Grgic (Bits vs Bytes): ‘LinkedIN is een geweldig platform voor mij om publiek te bereiken’
- Gijs Groenteman: ‘Je hoeft je niet aan de wil van een zenderbaas te houden’
- Alexander van Eenennaam (AD Media-podcast): ‘We praten over wat ons bezighoudt’
- Wierd Duk: ‘Ik wil vooral onafhankelijk zijn’
- Peter Kroon: ‘Voor ons is podcasting hetzelfde als radio’
- Simon Heijmans over het megasucces van de ‘De Brand in het Landhuis’-podcast
- Hans Schiffers: ‘Een podcast vraagt zo veel meer intimiteit tussen jou en iemand die luistert.’
- Tino Zwirs (LAYZER): ‘Slimme speakers zullen een gigantische boost gaan geven’
- Daniël Kegel: ‘We leggen Met Nerds om Tafel wel eens uit als een kroeggesprek.’
- David Achter de Molen: Podcast binnen 5 jaar groter dan radio
- Glenn van der Burg (People Power): ‘Podcasts moet je veel eerder vergelijken met bijeenkomsten’
- Erwin van der Zande: ‘Audio was de ontbrekende schakel in het portfolio van Bright’
- Damn, Honey: ‘Onze podcast draait om doen waar je zelf zin in hebt’
- Chris Bajema (Man met de microfoon): ‘Inmiddels luisteren zo’n 30.000 mensen naar een aflevering.’
- Arjan Snijders: ‘Per podcast-aflevering gaat er snel een uur of tien voorbereiding in zitten’
- Roelof de Vries: ‘Podcasts zijn een prachtige aanvulling op en verrijking van het audio-aanbod’
- Sangar Paykhar: ‘Hollandistan is een experiment’
- Botte Jellema: ‘Eeuw van de Amateur heeft in z’n hele bestaan exact 20 euro uitgegeven aan promotie’
- Michiel Veenstra: ‘Inhoudelijk zie ik geen verschil tussen radio en fm’
- Ben van der Burg (De Technoloog): ‘Ik houd niet van podcasts waarbij luisteraars interacteren met de makers’
- Gonny van der Zwaag (iCulture.nl): ’Ik heb wel gemerkt dat je zelf op zoek moet gaan naar een geschikte sponsor’
- Alexander Stevens (Grand Prix Radio): ‘Ik zie meer toekomst in autoradio’s met internet dan DAB+’
- Roderick Veelo (TPO podcast): ‘Zorg dat je podcast er elke week op een vaste dag is’
- Nicolas Ruis over ‘Ruis in de Auto’
- Elger van der Wel over het succes van Mol-podcast ‘Trust Nobody’